dinsdag 24 maart 2015

Een hele leuke midweek en een bereisd kipje

Zo na een hele leuke midweek met de quiltclub, eerst maar weer eens een blogje schrijven.
We hebben vorige week heel hard gewerkt aan een leuk project.
Ik had er eerlijk gezegd beetje zwaar hoofd in, want moderne quilt is niet echt mijn ding.
Maar wat heb ik genoten van deze techniek.
Je leerde er zo goed je machine mee kennen ( heb em nog niet zo lang, en dit project zorgde er wel voor dat je heel veel verschillende dingen er mee deed)
              En hier is het resultaat.
De foto is niet helemaal optimaal, maar zo krijg je wel een idee hoe creatief dit stukje is.
En ja in zo'n week ga je natuurlijk ook langs quiltwinkels.
Op de heen reis zijn we langs Margreet Otto geweest in Woerden.
Tja daar leuke stofjes gekocht van Kaffe Fasset, beetje paas stofjes.
Daar nu zo'n leuk simpel logcabin kipje van gemaakt.
Twee dames uit de groep hadden van die leuke "mucruc" gemaakt. ik weet niet eens of ik het zo goed schrijf hoor, je kan ook zeggen een onderzetter voor je theeglas, met een koekje derbij ;-)
Van beide dames kregen we er eentje.
Voor een aantal jaren geleden had ik al eens eerder een paaskip gemaakt.
Eentje met een klein kipje erbij.
Stond heel gezellig op de tafel, tot ik op een zondag avond tot de conclusie kwam dat het kleine kipje weg was..........
Ik snapte er niks van.....
Tot ik een foto doorkreeg van zoon lief via facebook......
En ja hoor hij had em stiekum mee genomen, stond in zn boeken kast te pronken.
Sindsdien is mij kipje al in vele landen geweest.
Hij nam hem mee als mascotte ;-)
Zo was hij in Corsica
In Zweden
Tokio
.
En ook in Parijs, en nog vele andere landen.
En nu logeert hij nog steeds in Gent, z'n tweede thuis.
Dus zo is het een bereisd kipje ;-)
Tot een volgende keer, fijne week nog







1 opmerking:

  1. Leuke bereisde kip Anneke.
    En ook grappig dat we dezelfde naam hebben!

    BeantwoordenVerwijderen